نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان شامل خدماتی مثل آماده سازی، بتونه کاری و زیرسازی و رنگ زنی دیوارها، سقف و در و پنجره می شود، که در خانه ها، شرکت ها و یا فضاهای تجاری مورد استفاده قرارمی گیرد. اگر جزو آن دسته از افراد هستید که دوست دارند همه کارها را به دست متخصص آن کار بسپارند یا حالا بعد از اینکه چند باری خودتان نقاشی ساختمان را انجام داده اید می خواهید یک دست رنگ درست و حسابی به خانه بزنید باید پیش از هر کاری بدانید که عوامل گوناگونی وجود دارند که بر هزینه نقاشی ساختمان تاثیر می‌گذارند.
۱. متراژ فضا بر حسب مترمربع

مساحت دیوارها و سقف به مترمربع عاملی است که بیشترین تاثیر را بر هزینه نقاشی ساختمان می گذارد. این معیار میزان رنگ مصرفی برای رنگ آمیزی را تعیین می کنند و طبیعی است که بیشترین هزینه در چنین خدماتی صرف مواد اولیه می شود. البته زمان بیشتری صرف نقاشی ساختمان می شود وقتی فضا بزرگتر باشد اما باز هم هزینه رنگ بالاتر از نیروی انسانی است.
۲. تعداد اتاق ها

معمولا افزایش تعداد اتاق ها کار نقاشی ساختمان را طولانی تر می کند چرا که رنگ کردن یک فضای یک پارچه و یک تکه آسان تر است و با صرف انرژی کمتری انجام می شود. البته وقتی کار بصورت کامل به یک نقاش ساختمان واگذارمی‌گردد این مورد بطور کلی بر روی سایر بخش‌ها محاسبه و برآورد می‌گردد.
۳. لیست قیمت نقاشی ساختمان

برای بیشتر بخش های ساختمان، خدمت دهندگان هزینه را بر اساس متراژ مترمربع می سنجند. ارتفاع سقف هم عامل تاثیرگذاری بر قیمت گذاری است. در اینجا یک مدل قیمت گذاری نقاشی ساختمان را با هم مرورمی کنیم:

برای بدست آوردن حجم کار نقاشی دیوارها بایستی متراژ خانه را در عدد ۳ ضرب کنید. مثلا یک خانه ۶۰ متری، ۱۸۰ مترمربع سطح قابل رنگ آمیزی دارد. مساحت سقف هم که با مساحت خانه برابر است. یعنی در نهایت چیزی معادل ۲۴۰ مترمربع. در اغلب موارد یا در واقع در یک حالت استاندارد، دیوارها، سقف آشپزخانه، دستشویی و حمام، رنگ روغنی درجه یک و سقف جاهای دیگر رنگ پلاستیک درجه یک می خورند. در نتیجه اگر هزینه متوسط که میانگین رنگ روغن و پلاستیک برای دیوار و سقف است را مترمربعی ۷۰۰۰ تومان در نظربگیریم، نقاشی کامل یک خانه ۶۰ متری چیزی معادل ۱۸۰۰۰۰۰ تومان تمام می شود.

البته اگر می خواهید دقیقا بدانید که با توجه به همه شرایط ویژه کار نقاشی ساختمان شما چقدر باید هزینه کنید بهتر است در اینجا و بعد از پاسخ دادن به چند سوال ثبت سفارش کنید و به یک نقاش خبره وصل شوید تا شما را در جریان تمام جزئیات کار قراردهد

اتحادیه نقاشی ساختمان